10 Şubat 2015

Shimano R540 SPD Pedal & Rexton Ayakkabı İnceleme


Yaklaşık 3 ay önce kilitli pedala geçmek üzere araştırmalarımı yapmaya başlamıştım. Bütçem bu işe göre küçüktü. Bu nedenle giriş seviyesi pedal ve ayakkabılara baktım öncelikle. Ayakkabı ve pedal kolay deforme olabilen parçalar olduğu için ikinci el düşünmedim. Hepimizin bildiği Türk sitelere her gün giriyordum. Pedal olarak Shimano R540, ayakkabı olaraksa Shimano R064 almayı kafaya koydum. Fakat gelin görün ki bu ayakkabının ucuz ve 42-43 numarasını Türkiye'de bulmak imkansız gibiydi. Ben de her bisiklet sever gibi soluğu yurt dışı sitelerde aldım. Ver elini merlincycles.com


Burada R540 pedala baktığımda 64 TL fiyatı görünce çok şaşırdım. Türkiye'de tam olarak iki katıydı. Ama asıl sürpriz bu değildi. Merlincycles klasiği olan bundle deal bu üründe de vardı ve yanında Rexton ayakkabıyla birlikte 130 TL'ye geliyordu. Üstüne sadece 30 küsür lira kargo bedeli. Hiç düşünmeden aldım.

İlginçtir ki tam 40 saatte İngiltere'den İstanbul'a geldi. Tam 5 günde de İstanbul'dan Kocaeli'ye geldi. Neyse.

Evet, kilitli pedalsız süren arkadaşlara "siz bisiklet sürdüğünüzü zannediyorsunuz, asıl kilitli pedal alınca bisiklet sürdüğünüzü hissedeceksiniz" tarzında yorumlar abartı olsa da, arada epey fark var sevgili bisiklet dostları. Pedalı çekebildiğiniz için bacağınızın farklı kaslarını da çalıştırıyor olmanız bir kenara, bisiklete hükmettiğinizi hissediyorsunuz. Onunla bütünleşmek çok farklı bir duygu.

Sakın nasıl çıkarırım korkusuna da kapılmayın. O kadar çabuk alışılıyor ki şaşıracaksınız. Arıtk benim için bir refleks haline geldi. Sadece önümdeki arkadaşın beklemediğim şekilde durması nedeniyle iki kez çıkaramadığım oldu. Ama bu durumlarda zaten çok yavaş gittiğiniz hatta durma noktasında olduğunuz için yan düştüğünüzde hiçbir şey olmuyor. Elinizi yere doğru koymayın (burkulabilir) ve omzunuzun üstüne yumuşak iniş yapın, korkmayın :)

Düz yolda normal tempoda giderken bir etkisi olacağını da sanmayın. Farkı yokuşlarda ve ani hızlanmalarda ortaya çıkıyor.

Gelelim bu ürünler hakkındaki görüşlerime: Açıkçası ucuz pedallarla pahalı pedallar arasında, ağırlık dışındaki farkların biz profesyonel olmayan sürücüler için büyük bir etki yaratacağını düşünmüyorum. Kaliteli arttıkça kuvvetinizin pedala daha az kayıpla geçme oranı artıyor. Fiziki yapıları bunu sağlıyor. Üstelik karbondan yapıldıkları için daha sağlam ve ciddi oranda hafifler. Ama dediğim gibi benim gibiler için çok ama çok yeterli bir pedal Shimano R540.

Rexton ayakkabı ise tam olarak fiyatının karşılığı. Asla fazlasını beklemeyin. Sadece işini yapıyor. Konfor, ergonomi gibi özellikler arıyorsanız buyrun daha pahalı modellere. Tabanının rijitliği ise iyi seviyede. Uzun süre giyince hafif ağrı da yapıyor ama dediğim gibi fiyatına göre normal seviyede.



Toparlarsak, turlara giden, sürekli yokuş çıkan, hız denemesi yapan sürücülerdenseniz hiç düşünmeden bir çift kilitli pedal ve SPD-SL ayakkabı edinin. Pişman olmayacaksınız.

Bol Pedal'lar